Velká řada lidí nesnídá, protože si na snídani během pracovního týdne neudělají čas. Co si snídani připravit předcházející den. Je to velice jednoduché, neboť základ je vždy stejný – ovesné vločky, kokosové (může být i obyčejné) mléko, ovoce a pár dalších drobností na dochucení.

Skleničku si připravíte večer a ráno ji pak jenom vezmete s sebou do práce, případně ji přibalíte dětem do školy.

Základní recept na 1 skleničku:

  • 1 – 2 lžíce ovesných vloček, můžete se střídat s vločkami pohankovými, špaldovými nebo žitnými – dáme na dno skleničky
  • 1 – 2 lžíce kokosového, mandlového či obyčejného mléka – nalijeme na vločky
  • na doslazení med nebo javorový sirup
  • ovoce – dle chuti
  • ořechy a semínka – dle chuti
  • 1 lžíce jogurt navrch, můžete střídat s tvarohem

Směsi:

  • jablko, trochu mleté skořice, rozinky, vlašské ořechy
  • malinová marmeláda, sušené meruňky, dýňová semínka
  • jahody, chia semínka, kešu ořechy
  • nektarinky s vlašskými ořechy
  • blumy, sušené brusinky, chia semínka
  • banán, strouhaný kokos na jogurt
  • švestky, mák do jogurtu
  • banán, kustovnice (goji semínka), slunečnicové semínko, med
  • mandarinky, pomeranč a skořice
  • banán, mleté ořechy, čerstvý ananas, kokosová moučka

Samozřejmě, že směsi si můžete připravit dle své chutě či sezónního ovoce.

Ovesné vločky – dodají tělu v dobře stravitelné formě dostatek energie. Ukrývají v s sobě velké množství sacharidů, bílkoviny a vlákniny (pozitivně ovlivňuje činnost trávicí soustavy a střev) a naopak malé množství tuku. Také v nich najdete vitamíny a minerální látky, především železo.

Ořechy – jsou zdrojem bílkovin, nenasycených tuků, vitamínů (především E – důležitý antioxidant) vlákniny a minerálů. Kaloricky jsou vydatné.

Jogurt – je dobrým zdrojem bílkovin a vápníku, napomáhá správnému trávení.

Med – jeho konzumací lze předcházet mnoha zdravotním potížím, či se lépe vypořádat s již probíhajícím onemocněním. Je považován za přírodní antibiotikum, neboť je schopen (díky svému složení) ničit bakterie a posilovat organismus.

Ovoce – dodá tělu potřebné vitamíny (podporují obranyschopnost), vlákninu a minerální látky.

Zanechte komentář