Rodičovství Zdraví a krása

Vitamin A: obzvláště důležitá výživa pro matky a děti

Autor Rena

Vitamíny jsou nezbytné pro naše zdraví, bez ohledu na věk, ale jsou zvláště důležité pro vývoj dětí. Bez adekvátních vitaminů je správný vývoj prakticky nemožný.

Vitamin A je jedním z nejzákladnějších vitamínů, ale tělo si jej nemůže vyrábět samo. Bohužel tento vitamín může být občas, ve stravě, přehlížen.

Existují dva typy vitaminu A. První je aktivní forma – retinol. Je to forma vitaminu A, která se nachází v živočišných produktech jako jsou játra, vejce, mastné ryby a mléko. Druhým je beta-karoten a další karotenoidy, které tělo může přeměnit na vitamin A. Jedná se o silné antioxidanty, které se vyskytují v oranžových a tmavě zelených rostlinách jako jsou mrkev, sladké brambory nebo špenát. V přírodě existují stovky různých karotenoidů, ale naše tělo může pouze převést několik (jako beta-karoten) na aktivní formu vitaminu A.

Vitamín A je nesmírně důležitý pro celkové zdraví a vývoj. Je zvláště důležitý pro nastávající matky, protože podporuje embryonální růst dítěte a vývoj mnoha hlavních orgánů, stejně jako oběhového, respiračního a centrálního nervového systému.

Výhody vitaminu A pro děti

  • Antioxidant

Vitamin A je silným zdrojem antioxidační ochrany celého těla. Antioxidanty brání tělo proti volným radikálům a udržují jeho správné fungování

  • Podporuje vývoj kostí

Vitamin A podporuje silné kosti a růst u malých dětí.

  • Zdravá podpora zraku

Vitamín A je nezbytný pro rozvoj zdravých očí a normálního vidění. Hraje klíčovou roli při formování očí v děloze.

  • Vývoj vlasů, pokožky a nehtů

Vitamin A podporuje vývoj a udržení zdravé pokožky, nehtů a vlasů.

  • Imunní podpora

Vitamin A podporuje zdraví imunitního systému. Silný imunitní systém vám pomůže udržet si zdravý stav, což je zvláště důležité pro děti.

Naštěstí je západní strava poměrně bohatá na vitamín A.

Některé potraviny s vysokým obsahem vitamínu A

Mezi potraviny s vysokým obsahem vitamínu A patří sladké brambory, hovězí játra, špenát, mrkev, červená paprika, mango, sušené meruňky, fazole, ryby nebo kvalitní druhy sýrů.

O autorovi

Rena

Zanechte komentář