Rodičovství Těhotenství

Těhotenský jídelníček

Autor Rena

Během těhotenství je velice důležité jíst vyváženou stravu. Nabízíme několik rad pro jídelníček.

Snažte se konzumovat takové potraviny, které vyrostly u nás a maso, které běhá na našich loukách. Je to pro naše tělo přirozená strava, na níž jsme po generace zvyklí a zbytečně nevyvolává alergické reakce.

  • Stravu si rozložte do menších, ale častějších dávek. Málo stravy může vyvolat hypoglykémii, jejíž následkem můžou být bolesti hlavy, žaludku či nevolnost. Velké množství jídla zase vyvolá pálení žáhy, plynatost a především zbytečně nabraná kila navíc. Ta vedou k zatěžování kloubů a bolestem nohou a zad.
  • Respektujte svoje chutě, protože pokud máte chuť na nějaký typ potraviny, s největší pravděpodobností vám chybí nějaká složka potravy. Snažte však najít co nejzdravější zdroj.
  • Upřednostňujte potraviny čerstvé a syrové – především kvalitní zeleninu a ovoce. Jsou zdrojem důležitých minerálů, vitamínů a vlákniny, která napomáhá správné funkci střev (zácpa totiž bývá v těhotenství poměrně častým problémem).
  • Samozřejmostí by mělo být vynechání jakýchkoli škodlivin. Pozor dejte i na volně prodejné léky. I některé druhy bylinek mohou být v období těhotenství škodlivé. Stejně tak si vybírejte bylinné čaje. Opatrnost je na místě u zázvoru, oregánu, balzace, skořici, hřebíčku a kontryhelu (dráždí dělohu). Pokud si nejste jistá, raději výběr konzultujte s odborníky
  • Problémem je i syrové maso (patří sem i tepelně nezpracované paštiky či sushi) a nepasterizované potraviny, mezi něž patří i některé druhy sýrů ( sýry typu brie, feta, camembert či hermelín).
  • Rostlinná másla nahraďte kvalitními rostlinnými oleji (za studena lisovaný olovový olej nebo olej z pšeničných klíčků).
  • Do stravy zařaďte luštěniny, pohanku, jáhly, amarant, vločky a mouky ovesné, ale i další druhy.
  • Důležitý je i dostatek železa, které zásobí krví nejen dítě, ale i placentu. Nejvíce ho najdeme libovém masu (především červenému). Hojně jej obsahují i některé druhy ořechů (pistácie, kešu, lískové ořechy nebo mandle). Samozřejmě v přírodní formě.

O autorovi

Rena

Zanechte komentář