Jóga pro těhotné vám pomůže od bolestí zad během těhotenství a navíc usnadní porod! Začněte s ní ještě dnes!

Právě jste zjistila, že jste těhotná nebo jste již v pokročilém stavu těhotenství? Ať tak či onak, s jógou pro těhotné můžete začít kdykoliv! její pozitivní účinky pocítíte už po první hodině a stanete se tak, i přes rostoucí bříško, na tomto pohybu doslova závislá.

Není jóga a jako jóga

Rozdíl mezi jógou, dynamickou powerjógou a jógou pro těhotné je především ve správné volbě pozic a rychlosti jejich provádění. Klasické jógové pozice, zejména ty obrácené (svíčka, stoj na hlavě) a rotované (přetáčení boků, proti pohyby rukou a nohou), se v těhotenství nedoporučují z důvodu utlačování miminka. Těhotenská jóga se však skládá z cviků, které tělo šetrně protahují a děťátko v bříšku stimulují a hýčkají.

Jóga tělu v těhotenství výrazně prospívá a její pravidelné cvičení usnadňuje porod

Pravidelným cvičením jógových pozic můžete předejít mnoha komplikacím, které jsou s obdobím očekávání spojená, jedná se například o bolesti záda kloubů, otoky nohou a rukou, problémy s dýcháním. Rostoucí bříško mění těžiště, respektive jej posunuje dopředu, v důsledku čehož vzrůstá tlak na bederní oblast zad. Jemné a pravidelně prováděné protahování svalstvo uvolní a naučí tlak na bedra mírnit.

Každá lekce jógy by měla být vnímána jako prostorem, kde si žena uvědomuje sebe, svůj vnitřní klid a dítě v děloze. Je to čas pro pozastavení se, zklidnění a uvědomění si svého těhotenství. Jemná jógová praxe nejen protahuje tělo, zklidňuje myšlenky a učí správně dýchat, což se hodí právě při porodu.

Jednotlivé jógové pozice napomáhají protáhnutí rukou, nohou, srovnání zad, hrudníku, ramen, naučí správně sedět i stát. To oceníte nejen vy, ale také vaše dítě. Pružná a vzpřímená páteř uvolňuje dítěti pohyb. Shrbený sed nutí dítě být v menším prostoru a tím mu tak brání v najití přirozené poloze pro porod.

Různé typy jógy pro těhotné

Existuje hned několik typů “gravid“ jógy. Vybrat si lze styl dynamičtější, které oceníte především, pokud jste zvyklá cvičit pravidelně. Nebo lze cvičit jógu jemnější a pomalejší, vhodnější pro ty ženy, jenž s cvičením skončily po střední. Jsou také jógy cílené na určité části těla, například pánevní dno a jeho posílení, dech nebo záda.

Pro správný výběr stylu je třeba vyzkoušet různé, zjistíte nejen zda vám vyhovuje rychlost a konkrétní cviky, ale také lektorka. Správně vybraný styl jógy poznáte podle toho, že vás cvičení bude bavit, budete po hodině odpočatá a celkově protažená.

Zkuste si první lekci jógy

Máte zkušenosti s jógou pro těhotné?