Rodičovství Vaření a recepty Zdraví a krása

Slaďte zdravě, omezíte obezitu a podpoříte tělo

Autor Rena

Naše tělo cukry potřebuje, neboť z nich čerpá energii, na níž jsou závislé nejen buňky v našem těle, ale i celá řada orgánů. Nemusíme se však obávat o jeho nedostatek, neboť cukr je schovaný v celé řadě potravin. Jeho nadbytečný příjem je jedním z velkých viníků obezity.

Zkuste tedy do jídelníčku zařadit přírodní sladidla, obsahují méně kalorií, najdete v nich celou řadu minerálních látek a vitamínů prospěšných pro zdravý vývoj dětského organismu.

Přírodní sladidla se vyskytují v různých formách

Mezi tekutá sladila patří například různé druhy sirupů (javorový, agávový, palmový, datlový nebo z ječného sladu) a med.

V práškové formě se vyskytují sladidla vyrobená ze stévie, karob nebo lacuma.

Mezi sypká sladidla patří například kokosový cukr, tmavý třtinový cukr nebo xilitol.

Čím můžete sladit?

Pokud se rozhodnete sladit sobě i dětem zdravě, máte na výběr celou řadu přírodních sladidel, která přinášejí i celou řadu zdravotních výhod:

  • Med

Ideální náhrada za cukr a to nejen do nápojů, ale i na pečení a vaření. Jeho charakteristická vůně dodá potravinám nádech exotiky. Kromě toho posílí váš organismus a podpoří imunitu a to díky obsahu antioxidantů a polyfenolů.

  • Javorový sirup

Kromě sladké chuti dodá tělu celou řadu minerálních prvků. Je ideální nejen na vafle nebo palačinky, ale lze jej použít i na doslazení nápojů a sladkých pokrmů.

  • Mrkev

Možná se teď podivíte, jak může mrkev sloužit jako sladidlo. Čerstvá mrkev je přeci přirozeně sladká, báječně se hodí do koláče, ale i do omáček. Kromě toho tělu dodá draslík, vitamín A, hořčík a v neposlední řadě vlákninu.

  • Stévie

Rostlinka, která si v poslední době nachází celou řadu příznivců. Je až 300x sladší, než cukr a neobsahuje téměř žádné kalorie. Je vhodná i pro diabetiky a rostlinku si můžete pěstovat i doma.

  • Datle

Tyto exotické plody obsahují velké množství přírodního cukru. Mohou tedy posloužit jako dochucovadlo nejen sladkých pokrmů, ale i omáček. Dají se použít jako kousky nebo je rozmixujte na pastu. Kromě cukru dodají tělu vlákninu, železo a hořčík.

  • Xilitol – březový cukr

Tento přírodní cukr se získává z kůry a dužiny břízy nebo ze stvolů kukuřice. Je vhodný i pro diabetiky, nepodporuje kazivost zubní skloviny a podporuje trávení.

O autorovi

Rena

Zanechte komentář