V období těhotenství je velice důležitá vhodná a vyvážení strava. Některé potraviny však nejsou úplně vhodné a to jak kvůli jejich složení, tak například i způsobu jejich přípravy. Ženy, které se během těhotenství nevhodně stravují, mají větší pravděpodobnost předčasného porodu.

Ovoce a zelenina

Při konzumaci čerstvé zeleniny je potřeba dbát hygieny, také nekonzumujte druhy, které jsou nějakým způsobem poškozené.

Papája – nezralé a přezrálé poldy obsahují latex, který může způsobovat děložní stahy.

Ananas – obsahuje velké množství bromelinu, který nemusí být během těhotenství bezpečný. Může totiž způsobovat alergické reakce nebo střevní potíže.

Maso

Je třeba vyhýbat se tepelně neupravenému masu, které může obsahovat zárodky salomonely, koliformních bakterií nebo toxoplazmózy.

Rybí maso – rybí maso je zdravé, nicméně některé druhy ryb mohou obsahovat vysoký obsah rtuti. Jsou to především žralok, makrela nebo mečoun. Také ryby lovené v rámci sportovního rybaření mohou obsahovat znečišťující látky.

Mořské plody – v těhotenství není vhodná konzumace syrových mořských plodů či loupaných chlazených krevet. Uzené a chlazené mořské plody lze konzumovat v případě tepelného opracování.

Chlazené paštiky a masové pomazánky – tyto druhy potravin by mohly obsahovat bakterie listerie, proto se raději jejich konzumaci během těhotenství vyhýbejte.

Sýry

Během těhotenství není vhodná konzumace sýrů vyrobených z nepasterizovaného mléka. Také některým druhům měkkých sýrů je vhodné se vyhnout – Brie, Gorgonzola, Camembert.

Nápoje

Samozřejmostí je vyhýbat se konzumaci alkoholu.

Kofein – nejen káva obsahuje kofein, ale v nabídce trhu je i celá řada nápojů s obsahem kofeinu. Vyměňte je za přírodní šťávy.

Nepasterizované mléko – stejně tak jogurty obsahují bakterie listerie, které by mohly způsobit předčasné ukončení těhotenství.

Vejce

Během těhotenství není vhodná konzumace syrových vajec. Ta se také běžně vyskytují v různých ovocných pěnách nebo majonézách, zmrzlinách nebo krémech.

Zanechte komentář